Podpis elektroniczny w administracji samorządowej

podpis elektroniczny w administracji

Podpisy elektroniczne to narzędzie, które znajduje coraz szersze zastosowanie. Dzięki nim możliwe jest m.in. szybsze i bardziej efektywne działanie jednostek samorządowych. W naszym artykule przyjrzymy się temu, jakie możliwości daje podpis elektroniczny w administracji samorządowej.

Podpis elektroniczny w administracji samorządowej

Podpis elektroniczny w administracji samorządowej pozwala na przyspieszenie procesów i usprawnienie pracy jednostek samorządowych. Może być wykorzystywany do podpisywania umów, oświadczeń, wniosków, pism procesowych oraz innych dokumentów urzędowych. Pozwala również na zdalne przesyłanie dokumentów i załatwianie spraw administracyjnych bez fizycznej obecności w urzędzie.

Podpis kwalifikowany w administracji samorządowej

Podpis kwalifikowany to rodzaj podpisu elektronicznego, który jest równoważny z podpisem własnoręcznym. W administracji samorządowej podpis kwalifikowany może być wykorzystywany do podpisywania dokumentów, których wymaga się podpisu własnoręcznego. Podpis kwalifikowany zapewnia autentyczność i integralność podpisu oraz pozwala na weryfikację tożsamości osoby podpisującej.

Chcesz korzystać z e-podpisu? Zobacz, jak go wyrobić: Jak wyrobić podpis kwalifikowany?

Możliwości stosowania – podpis elektroniczny w administracji samorządowej

Do możliwości stosowania podpisów elektronicznych w administracji samorządowej zaliczają się:

  1. Podpisywanie umów, oświadczeń i innych dokumentów – podpisy elektroniczne pozwalają na podpisywanie różnego rodzaju dokumentów, w tym umów, oświadczeń, wniosków i pism procesowych. Ponadto podpisanie dokumentu podpisem kwalifikowanym jest równoważne ze złożeniem podpisu własnoręcznego.
  2. Zdalne przesyłanie dokumentów – podpisy elektroniczne pozwalają na przesyłanie dokumentów drogą elektroniczną, co znacznie przyspiesza proces załatwiania spraw administracyjnych.
  3. Oszczędność czasu i kosztów – stosowanie podpisów elektronicznych i podpisów kwalifikowanych pozwala na znaczne zmniejszenie kosztów związanych z drukowaniem, wysyłaniem i przechowywaniem dokumentów oraz przyspieszenie procesów administracyjnych.
  4. Zwiększenie bezpieczeństwa – podpisy kwalifikowane gwarantują zachowanie najwyższego poziomu bezpieczeństwa
Stosowanie podpisów elektronicznych w administracji samorządowej przynosi wiele korzyści. Dzięki nim możliwe jest przyspieszenie i usprawnienie procesów oraz zmniejszenie kosztów związanych z drukowaniem, wysyłaniem i przechowywaniem dokumentów.
cropped-dopodpisu_logo_kolor_169-1.png

Podpisy kwalifikowane

Zalecany dla osób fizycznych i małych firm, mające kilka dokumentów do podpisu miesięcznie
od 29 zł miesiąc
  • Podpisy do użycia tylko w ramach platformy doPodpisu.pl
  • Rodzaje podpisów w ramach planu:
  • Niekwalifikowany – 5 szt. / miesiąc
  • Rodzaje plików: PDF
  • Podpis do użycia na doPodpisu.pl

Standard

Zalecany dla małych i średnich firm, posiadających do 25 dokumentów podpisywanych na miesiąc
od 39 zł netto / miesiąc
  • Nadawanie przesyłek i podpisywanie dokumentów – bez limitu
  • Rodzaje podpisów w ramach planu:
  • Podpis elektroniczny – 1000 szt. / miesiąc
  • Zaawansowany – 25 szt. / miesiąc
  • Kwalifikowany – 1 szt. / miesiąc
  • Użycie podpisu kwalifikowanego od EuroCert
  • Rodzaje plików: PDF
  • Podpisy do użycia na doPodpisu.pl
Popularny

Premium

Zalecany dla małych i średnich firm, posiadających do 25 dokumentów
od 69 zł netto / miesiąc
  • Nadawanie przesyłek i podpisywanie dokumentów – bez limitu
  • Rodzaje podpisów w ramach planu:
  • Niekwalifikowany – bez limitu
  • Zaawansowany – 100 szt. / miesiąc
  • Kwalifikowany – 4 szt. / miesiąc
  • Użycie podpisu kwalifikowanego od EuroCert
  • Rodzaje plików: PDF
  • Podpisy do użycia na doPodpisu.pl

Udostępnij w Social Mediach :

Shopping Cart
Scroll to Top
Call Now Button