Jakie są rodzaje podpisów elektronicznych?

rodzaje podpisów elektronicznych

Istnieje kilka rodzajów podpisów elektronicznych. Różnią się stopniem bezpieczeństwa, które gwarantują, a co za tym idzie – zastosowaniami. Prezentujemy krótki przewodnik po podpisach elektronicznych i różnicach między nimi.

Rodzaje podpisów elektronicznych: podpis prosty

Jest to najprostsza forma e-podpisu, która zwykle polega na zastosowaniu skanu lub obrazu podpisu odręcznego i dołączeniu go do dokumentu elektronicznego. Prosty podpis elektroniczny nie jest oparty na zaawansowanych technikach kryptograficznych i nie zapewnia takiego samego poziomu bezpieczeństwa jak inne rodzaje e-podpisów.

Rodzaje podpisów elektronicznych: podpis zaawansowany

Zaawansowany podpis elektroniczny oparty jest na kryptografii asymetrycznej i wykorzystuje pary kluczy: klucz prywatny i klucz publiczny. Jest on bardziej zaawansowany technologicznie i zapewnia większy poziom bezpieczeństwa niż prosty podpis elektroniczny.

Rodzaje podpisów elektronicznych: podpis kwalifikowany

Najbardziej zaawansowanym i najbezpieczniejszym rodzajem podpisu elektronicznego jest podpis kwalifikowanu. Opiera się na kryptografii asymetrycznej i spełnia określone wymogi prawnie regulowane w danym kraju lub regionie. Często wymaga uzyskania kwalifikowanego certyfikatu, który jest wydawany przez akredytowaną instytucję certyfikującą. Kwalifikowany podpis elektroniczny ma najwyższy poziom prawnego uznania.

Rodzaje podpisów elektronicznych – który wybrać?

To, który rodzaj podpisu elektronicznego wybierzesz, zależy od tego, co musisz podpisać. W komunikacji wewnętrznej firmy, podczas składania nieformalnych podpisów, podpis zwykły będzie wystarczający.

Jeśli podpisujesz umowę cywilnoprawną, warto już natomiast zastosować przynajmniej podpis zaawansowany. Są jednak dokumenty, które można podpisać tylko podpisem kwalifikowanym. Należy do nich m.in. umowa o pracę, która dla zachowania ważności wymaga podpisu własnoręcznego, z którym równoważny jest tylko kwalifikowany.

Niezależnie od tego, którego podpisu potrzebujesz, możesz skorzystać z niego za pomocą doPodpisu. Już w najtańszej wersji zyskujesz podpis kwalifikowany i pięć podpisów zwykłych.

Dalej nie wiesz, czy chcesz kupić podpis elektroniczny? Sprawdź, jakie są zalety jego posiadania: Elektroniczne podpisywanie dokumentów – kiedy można je stosować? W przypadku jakich dokumentów?

cropped-dopodpisu_logo_kolor_169-1.png

Podpisy kwalifikowane

Zalecany dla osób fizycznych i małych firm, mające kilka dokumentów do podpisu miesięcznie
od 29 zł miesiąc
  • Podpisy do użycia tylko w ramach platformy doPodpisu.pl
  • Rodzaje podpisów w ramach planu:
  • Niekwalifikowany – 5 szt. / miesiąc
  • Rodzaje plików: PDF
  • Podpis do użycia na doPodpisu.pl

Standard

Zalecany dla małych i średnich firm, posiadających do 25 dokumentów podpisywanych na miesiąc
od 39 zł netto / miesiąc
  • Nadawanie przesyłek i podpisywanie dokumentów – bez limitu
  • Rodzaje podpisów w ramach planu:
  • Podpis elektroniczny – 1000 szt. / miesiąc
  • Zaawansowany – 25 szt. / miesiąc
  • Kwalifikowany – 1 szt. / miesiąc
  • Użycie podpisu kwalifikowanego od EuroCert
  • Rodzaje plików: PDF
  • Podpisy do użycia na doPodpisu.pl
Popularny

Premium

Zalecany dla małych i średnich firm, posiadających do 25 dokumentów
od 69 zł netto / miesiąc
  • Nadawanie przesyłek i podpisywanie dokumentów – bez limitu
  • Rodzaje podpisów w ramach planu:
  • Niekwalifikowany – bez limitu
  • Zaawansowany – 100 szt. / miesiąc
  • Kwalifikowany – 4 szt. / miesiąc
  • Użycie podpisu kwalifikowanego od EuroCert
  • Rodzaje plików: PDF
  • Podpisy do użycia na doPodpisu.pl

Udostępnij w Social Mediach :

Shopping Cart
Scroll to Top
Call Now Button