fbpx

Najważniejsze różnice pomiędzy podpisem elektroniczny a pieczęcią elektroniczną

Podpis elektroniczny i pieczęć elektroniczna to dwie różne usługi zaufania. Obie służą do zapewnienia bezpieczeństwa i autentyczności dokumentów elektronicznych. Nie można jednak stosować ich zamiennie. Sprawdź, do czego służą i czym różnią się pieczęć elektroniczna i podpis elektroniczny.

Czym jest podpis elektroniczny?

Podpis elektroniczny to dane w postaci elektronicznej, które są dołączane do innych danych elektronicznych lub logicznie z nimi związane i służą do identyfikacji osoby podpisującej dokument. Może być stosowany w wielu dziedzinach życia, takich jak podpisywanie umów, deklaracji, wniosków czy pism urzędowych. Przeznaczony jest dla osób fizycznych.

Najbezpieczniejszy z nich – podpis kwalifikowany jest wydawany na podstawie certyfikatu kwalifikowanego. Ten z kolei wydawany przez podmiot uprawniony do tego, na podstawie przepisów rozporządzenia eIDAS.

Czym jest pieczęć elektroniczna?

Pieczęć elektroniczna to odpowiednik tradycyjnej pieczęci. Służy do zabezpieczania i  potwierdzania autentyczności oraz integralności dokumentów. Pieczęć elektroniczna jest wydawana na podstawie certyfikatu kwalifikowanego, który potwierdza tożsamość osoby lub podmiotu, który jest właścicielem pieczęci.

Pieczęć elektroniczna może być stosowana w wielu dziedzinach życia, np. w celu sygnowania dokumentów księgowych czy faktur elektronicznych. Przeznaczona jest dla osób prawnych.

Pieczęć elektroniczny a podpis elektroniczny

Główną różnicą między podpisem elektronicznym a pieczęcią elektroniczną jest ich przeznaczenie. Podpis elektroniczny służy do podpisywania dokumentów elektronicznych w celu potwierdzenia tożsamości osoby, która dokonuje podpisu.

Pieczęć elektroniczna natomiast służy do sygnowania dokumentów elektronicznych w celu potwierdzenia tożsamości podmiotu, który jest właścicielem pieczęci.

Pieczęć elektroniczna przeznaczona jest dla osób prawnych, a podpis – dla osób fizycznych.

Pieczęć nie może zastąpić podpisu osobistego, służy natomiast jako dodatkowy poziom zabezpieczenia.

Sprawdź, jak podpis kwalifikowany przyda się prawnikowi: Podpis kwalifikowany dla prawnika

cropped-dopodpisu_logo_kolor_169-1.png

Podpisy kwalifikowane

Zalecany dla osób fizycznych i małych firm, mające kilka dokumentów do podpisu miesięcznie
od 29 zł miesiąc
  • Podpisy do użycia tylko w ramach platformy doPodpisu.pl
  • Rodzaje podpisów w ramach planu:
  • Niekwalifikowany – 5 szt. / miesiąc
  • Rodzaje plików: PDF
  • Podpis do użycia na doPodpisu.pl

Standard

Zalecany dla małych i średnich firm, posiadających do 25 dokumentów podpisywanych na miesiąc
od 39 zł netto / miesiąc
  • Nadawanie przesyłek i podpisywanie dokumentów – bez limitu
  • Rodzaje podpisów w ramach planu:
  • Niekwalifikowany – 1000 szt. / miesiąc
  • Zaawansowany – 25 szt. / miesiąc
  • Kwalifikowany – 1 szt. / miesiąc
  • Użycie podpisu kwalifikowanego od EuroCert
  • Rodzaje plików: PDF
  • Podpisy do użycia na doPodpisu.pl
Popularny

Premium

Zalecany dla małych i średnich firm, posiadających do 25 dokumentów
od 69 zł netto / miesiąc
  • Nadawanie przesyłek i podpisywanie dokumentów – bez limitu
  • Rodzaje podpisów w ramach planu:
  • Niekwalifikowany – bez limitu
  • Zaawansowany – 100 szt. / miesiąc
  • Kwalifikowany – 4 szt. / miesiąc
  • Użycie podpisu kwalifikowanego od EuroCert
  • Rodzaje plików: PDF
  • Podpisy do użycia na doPodpisu.pl

Udostępnij w Social Mediach :

Shopping Cart
Scroll to Top
Call Now Button