fbpx

Podpis elektroniczny a pieczęć elektroniczna – różnice

Podpis elektroniczny a pieczęć elektroniczna – różnice

Podpis elektroniczny i pieczęć elektroniczna to dwa różne narzędzia stosowane w celu

zapewnienia bezpieczeństwa i autentyczności dokumentów elektronicznych. Choć w

praktyce często są one mylone, to jednak istnieją między nimi istotne różnice.

Czym jest podpis elektroniczny?

Podpis elektroniczny jest to dane w postaci elektronicznej, które są dołączane do innych

danych elektronicznych lub logicznie z nimi związane i służą do identyfikacji osoby, która

podpisała dokument. Podpis taki jest równoważny podpisowi odręcznemu i spełnia takie

same wymagania formalne jak podpis pisany ręcznie.

Podpis elektroniczny jest wydawany na podstawie certyfikatu kwalifikowanego, który

potwierdza tożsamość osoby, która dokonuje podpisu. Certyfikat taki jest wydawany przez

podmiot uprawniony do tego, czyli tzw. centrum certyfikacji. Podpis elektroniczny może być

stosowany w wielu dziedzinach życia, takich jak podpisywanie umów, deklaracji, wniosków

czy pism urzędowych.

Czym jest pieczęć elektroniczna?

Pieczęć elektroniczna to odpowiednik tradycyjnej pieczęci, którą znamy z dokumentów

papierowych. Jest to graficzne oznaczenie, które jest dołączane do dokumentów

elektronicznych i służy do ich sygnatury. Pieczęć elektroniczna jest wydawana na podstawie

certyfikatu kwalifikowanego, który potwierdza tożsamość osoby lub podmiotu, który jest

właścicielem pieczęci.

Pieczęć elektroniczna może być stosowana w wielu dziedzinach życia, np. w celu sygnowania

dokumentów księgowych czy faktur elektronicznych.

Różnice między podpisem elektronicznym a pieczęcią elektroniczną

Główną różnicą między podpisem elektronicznym a pieczęcią elektroniczną jest ich

przeznaczenie. Podpis elektroniczny służy do podpisywania dokumentów elektronicznych w

celu potwierdzenia tożsamości osoby, która dokonuje podpisu. Pieczęć elektroniczna

natomiast służy do sygnowania dokumentów elektronicznych w celu potwierdzenia

tożsamości podmiotu, który jest właścicielem pieczęci.

Inną istotną różnicą jest sposób wydawania certyfikatów kwalifikowanych dla podpisów

elektronicznych i pieczęci elektronicznych. W przypadku podpisów elektronicznych,

certyfikaty kwalifikowane są wydawane na podstawie zweryfikowanej tożsamości.

cropped-dopodpisu_logo_kolor_169-1.png

Bezpłatny

Zalecany dla osób fizycznych i małych firm, mające kilka dokumentów do podpisu miesięcznie
0 zł miesiąc
  • Nadawanie przesyłek i podpisywanie dokumentów – do 5 sztuk miesięcznie
  • Rodzaje podpisów w ramach planu:
  • Niekwalifikowany – 5 szt. / miesiąc
  • Rodzaje plików: PDF

Standard

Zalecany dla małych i średnich firm, posiadających do 25 dokumentów podpisywanych na miesiąc
od 29 zł netto / miesiąc
  • Nadawanie przesyłek i podpisywanie dokumentów – bez limitu
  • Rodzaje podpisów w ramach planu:
  • Niekwalifikowany – 1000 szt. / miesiąc
  • Zaawansowany – 25 szt. / miesiąc
  • Kwalifikowany – 1 szt. / miesiąc
  • Użycie podpisu kwalifikowanego od EuroCert
  • Rodzaje plików: PDF
Popularny

Premium

Zalecany dla małych i średnich firm, posiadających do 25 dokumentów
od 69 zł netto / miesiąc
  • Nadawanie przesyłek i podpisywanie dokumentów – bez limitu
  • Rodzaje podpisów w ramach planu:
  • Niekwalifikowany – bez limitu
  • Zaawansowany – 100 szt. / miesiąc
  • Kwalifikowany – 4 szt. / miesiąc
  • Użycie podpisu kwalifikowanego od EuroCert
  • Rodzaje plików: PDF

Udostępnij w Social Mediach :

Shopping Cart
Scroll to Top
Call Now Button